Digital marketing – luksus, z którego korzystają pionierzy rynku usług prawniczych

1/3

W piramidzie potrzeb biznesowych Kancelarii Prawnych, Kancelarii Adwokackich, Doradców Restrukturyzacyjnych – innowacja, jaką jest digital marketing – to wierzchołek działań.  Promocja kancelarii prawnej to wyzwanie, zwłaszcza w kontekście transformacji cyfrowej, jak również z punktu widzenia nowej ekonomii i nowej fali popytu na usługi restrukturyzacyjne.

Z badania firmy Gartner, przeprowadzonego wśród kilkuset dyrektorów działów marketingu w Wielkiej Brytanii, wynika, że w 2018 roku budżety marketingowe będą przeznaczone przede wszystkim na strony internetowe, e-handel oraz e-reklamę. To pokazuje, że sektor digital jest traktowany priorytetowo i to niezależnie od branży. 

Istotne nadal pozostaje kompleksowe podejście do zbudowania reputacji Firmy w oparciu o silną, mądrze zaprojektowaną markę, zbudowaną na zaufaniu, kompetencjach, narzędziach prawa i dobór priorytetów. A digital marketing to luksus, z którego swobodnie korzystają pionierzy.

Dlaczego?

Szczytem piramidy jest digital marketing, a podstawą marketing klasyczny. Osiągnięcie trwałego sukcesu zbudowanego na wizerunku, oraz realnych „twardych” wartościach i skutecznej komunikacji w multimedialnym świecie jest multi-wyzwaniem i procesem wymagającym bogatej praktyki. 

Świadome korzystanie z nowoczesnych narzędzi marketingowych świadczy o sprawnym funkcjonowaniu pozostałych procesów. W tym mieszanki marketing mix. Począwszy od fundamentu – rozpoznawalnego znaku firmowego i nazwy Kancelarii – za którą zwykle stoi marka osobista Założyciela Kancelarii Prawnej czy Doradcy Restrukturyzacyjnego, poprzez sprofesjonalizowany zakres ofertowy, politykę cenową, dobór właściwej grupy docelowej, kanału dotarcia. Następnie podstawowe formy ekspozycji marki, czyli merchandising – organizacja biura, szyldów, pieczątki, teczek, oferty drukowanej czy wizytówek.

Operacje te poprzedzone są sformułowaniem wizji na bazie najsilniejszych kompetencji. Określeniem misji i wartości. Zdefiniowaniem celów strategicznych, które napędzają firmę do działań na rzecz określonych grup odbiorców, z zasobami niezbędnymi do osiągnięcia sukcesu. I pozwalają na opracowanie strategii zintegrowanej komunikacji.

Dlatego też wdrożenie marketingu cyfrowego, czy gotowość adwokata, prawnika, doradcy restrukturyzacyjnego do współpracy z zewnętrzną firmą wyspecjalizowaną w digital marketingu to moment trudny do uchwycenia. Wybór narzędzi samego digital marketingu – obszerny:

  • Web Analytics / Website
  • SEO
  • SEM / Pay-Per-Click PPC
  • Content Marketing
  • Podcast
  • Social Media Marketing
  • E-mail Marketing
  • Marketing Automation

W kompetencjach marketingowych coraz ważniejsze stają się specjalizacje w promocji online, w tym search advertising (reklamy w wyszukiwarkach), mediach społecznościowych, jak też content i performance marketingu.

W świecie cyfrowych technologii terminy realizacji projektów są krótsze, a ich wyniki pojawiają się szybciej. Specjaliści z obszaru digital skupiają się więc przede wszystkim na najistotniejszych zadaniach – a nie na pełnym spektrum swoich obowiązków.

Zatem gdy praktyka i kompetencje firmy, której Kancelaria powierza marketing zawężają się wyłącznie do zakresu digital nie jest to wystarczające. Ważne jest by wykonawca usług marketingu prawnego posiadał wiedzę i doświadczenie w marketingu off line i on-line, a także rozumiał priorytety Klienta, jak również uwarunkowania branżowe. Wymagania wobec dostawcy usług są wysokie, a jakie korzyści?

  • OSZCZĘDNOŚĆ CZASU I WIĘKSZA WYDAJNOŚĆ WE WŁASNYM OBSZARZE PRZEZ POWIERZENIE WYSPECJALIZOWANEJ FIRMIE ZAKRESU MARKETINGOWEGO
  • WIEDZA SPECJALISTYCZNA ZBUDOWANA NA WSPÓŁPRACY Z ANALOGICZNYMI FIRMAMI ROZPOZNAWALNYMI W BRANŻY
  • DUŻE DOŚWIADCZENIE I SPRAWDZENI WYKONAWCY DO KOMPLEKSOWEJ OBSŁUGI MARKETINGOWEJ I BUDOWANIA SPÓJNEJ MARKI
  • POMIAR EFEKTÓW DZIAŁAŃ DZIĘKI DOPASOWANIU ODPOWIEDNICH NARZĘDZI
  • W RAZIE JAKIEJKOLWIEK AWARII – NATYCHMIASTOWA REAKCJA

Warto skoncentrować się na kanale dotarcia digital, zważywszy na fakt iż

dane liczbowe potwierdzają, że kanał internetowy będzie generował pomiędzy 25-50% zleceń od Klientów. To olbrzymi potencjał do pozyskiwania rynku dla branży usług prawnych. Wiedzą o tym pionierzy, uwzględniając marketing on-line jako kluczowy kanał. Te dane potwierdzają słuszność stawiania na digital marketing.


Jeżeli jesteś zainteresowany w jaki sposób wdrożyć Quick wins, wykorzystując praktykę marketingu offline i on-line – napisz do mnie.

Anita Golańska
Ekspert marketingu usług prawnych

Specjalizuję się w marketingu usług prawniczych. Od 5 lat z sukcesami wspiera Kancelarie Prawne, Adwokackie, Doradców Restrukturyzacyjnych i Syndyków w budowaniu profesjonalnego wizerunku on-line i off line. Zajmuję się sprawną i skuteczną komunikacją, tworzę i rozwijam strony internetowe. Dzięki prowadzonym przeze mnie kampaniom strony internetowe generują zamówienia, zapytania ofertowe i popularyzują marki Klientów. Wykorzystuję możliwości internetu by zwiększać dotarcie do klientów, zwiększać skalę sprzedaży i podnosić obroty.

Write Comment...

Name

Email